KNGU Wedstrijden

De turner en turnsters hebben ook deelgenomen aan wedstrijden die georganiseerd worden door de Gymnastiek Unie, bij deze wedstrijden moeten ze turnen tegen kinderen uit de hele provincie Groningen. Voor Cynthia, Marit en Willemijn was dit de eerste ‘echte’ wedstrijd in een grote sporthal. In Loppersum turnden zij een goede wedstrijd met een 2de (Cynthia), 4de (Marit) en 1e (Willemijn) plaats. Alledrie hebben ze zich geplaatst voor de provinciale finalewedstrijd op 25 mei in Uithuizen. Ook Maud Visscher plaatste zich, ondanks een onzekere wedstrijd, voor deze finale met een 1 plaats.
Liz Bouman had helaas een ongeconcentreerde balkoefening waardoor ze de finale op een paar tiende van een punt moet missen. Ella, Marte en Mirthe hadden hun voorwedstrijd in 2de Exloermond. In een sterk deelnemersveld werd Marte 11de en Mirthe 14de, beiden genoeg om mee te mogen doen aan de finalewedstrijd op 1 juni in Stadskanaal. Ella kan door school helaas maar één keer trainen per week, hierdoor kon ze het niet redden tegen de andere meiden. Ze behaalde een 15de plaats. Danara Stoppels (op de KNGU-wedstrijden uitkomend voor Sportfit Delfzijl) turnde zich tijdens de eerste voorwedstrijd in Uithuizen verrassend naar een 1e plaats. Hiermee plaatste zij zich voor de landelijke halve finale in Nederweert (Limburg). Tijdens deze zeer officiële wedstrijd, compleet met beeldschermen waar de cijfers op getoond werden, was de spanning en het niveau zeer hoog.
Danara eindigde dan ook in de onderste regionen, maar bij dit soort wedstrijden is het mogen meedoen belangrijker dan winnen. Op 20 april mag Danara nog meedoen aan de Provinciale kampioenschappen in Ter Apel Omdat er nog altijd een stuk minder jongens aan turnen doen, zijn de herenwedstrijden van de KNGU samen met de provincies Drenthe en Friesland. Robert heeft zich tijdens drie voorwedstrijden in Joure en 2 Exloermond zeer netjes naar een 3e plaats geturnd. Hiermee heeft hij zich geplaatst voor de finale Noord- en Oost-Nederland. Tijdens deze wedstrijd (op 20 april in Assen) moet hij het opnemen tegen jongens uit de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Gelderland en Flevoland.