Turn(st)ers SportClub Holwierde door naar de finale

De afgelopen maand hebben een aantal leden van SportClub Holwierde meegedaan aan de voorwedstrijden van de KNGU (Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie). Op 1 maart traden Ella Richters, Liz Bouman en Marte Richters ten strijde. Ella draaide een constante wedstrijd, maar vergat helaas een deel van haar vloeroefening, hierdoor eindigde ze op een 7e plaats. Helaas niet genoeg voor plaatsing in de finale. Liz en Marte begonnen hun wedstrijd met een goede vloeroefening en een uitstekende sprong. Marte zette de wedstrijd op de brug en balk goed door, waar Liz wel een paar foutjes moest incasseren. Gelukkig voor Liz maakten ook de tegenstanders fouten, waardoor ze uiteindelijk toch nog 3e werd. Marte kon haar geluk niet op, zij mocht plaatsnemen op het hoogste podium: een 1e plaats. Beiden hebben zich met dit resultaat geplaatst voor de Groningse kampioenschappen op 17 mei in Leek.

P1060442 (768x1024)    P1060448 (1024x768)

Danara Stoppels (uitkomend voor Sportfit Delfzijl, maar ook trainend in Holwierde) heeft de komende maand twee wedstrijden waarbij de meisjes uit gaan maken wie Gronings kampioen gaat worden in hun klasse. In Februari had Danara een plaatsingswedstrijd voor de landelijke halve finales. Hierbij moest ze het opnemen tegen 30 meisjes uit Groningen, Friesland en Drenthe. Ze zette een verrassend goede wedstrijd neer. Onderdelen die ze nog nooit alleen had gedaan deed ze alsof ze ze al jaren onder de knie had. Dit resulteerde in een 6e plaats overall en de 1e van Groningen. Genoeg voor plaatsing in de halve finale NK. Dit wordt gehouden op 12 en 13 april in Uithuizen. Hier zal ook de Nederlandse turntop een wedstrijd draaien voor plaatsing voor het Europees Kampioenschap. Zeker een kijkje waard lijkt mij.

Danara

De enige mannelijke turner van Holwierde (en ruime omstreken), Robert Oosterhuis, moest het in zijn wedstrijden opnemen tegen jongens uit Groningen, Friesland en Drenthe. Robert heeft twee voorwedstrijden geturnd waarbij hij sommige oefeningen glansrijk afrondde, maar andere met veel worstelen toch door kwam. In de gecombineerde klasse eindigde hij op een 13e plaats, maar in de lijst van alleen zijn eigen leeftijd en niveau staat hij 2e. Dit geeft hem recht op een plaats in de finale Noord-Oost Nederland in Varseveld.

De jongste turnstertjes van SportClub Holwierde hebben op 29 maart hun voorwedstrijd. Marit Stoppels, Cynthia Verloop en Willemijn Stoppels kennen hun oefeningen al goed en zullen er dan ook alles aan doen om zich te plaatsen voor de finale.